Få gratis rådgivning gällande hemlarm

Få gratis rådgivning gällande hemlarm

Behövs hemlarm? Vilken säkerhet ger larmet? Vad kostar det? Vilka olika funktioner finns? För personer som aldrig haft hemlarm tidigare kan det vara svårt att veta vilken säkerhetsnivå som krävs och vad man som kund bör titta på. En smidig väg framåt är att beställa gratis rådgivning från larmbolagen.

Kontakta för gratis rådgivning

De flesta larmbolag anger på deras hemsidor att både privatpersoner och företag kan kontakta dem för en ”gratis rådgivning”. Däremot kan det variera något vad som egentligen ingår i denna tjänst.

  • Guidning via telefon

Med rådgivning via telefon kan larmbolaget förklara vilka olika komponenter som finns, hur kunden bör tänka kring säkerhet och förklara vad olika paketlösningar kostar.

  • Guidning av larmoperatör på plats

Det bästa är däremot om gratis rådgivning sker på plats hos kunden. En larmtekniker kan då förklara fördelarna med hemlarm, hur ägaren hanterar det via appen samt visa på funktioner som kan användas. Det blir därmed ett tillfälle för tekniken att visa upp att just deras hemlarm är det bästa.

Ofta är detta den bästa vägen för en person som vill förstå mer om olika komponenter inom ett hemlarm och avgöra om det ska beställas eller inte.

Rådgivning via hemsidan

De större larmbolagen har även mycket utförlig information på deras hemsidor kring hur ett hemlarm fungerar, dess komponenter och prisnivåer. De som inte önskar att en tekniker kommer hem till huset för att presentera de olika lösningarna kan läsa om detta på hemsidan.

Det är däremot viktigt att komma ihåg att hemlarm alltid anpassas individuellt utifrån kundens unika behov. Exempelvis är det skillnad på vilka larmenheter som krävs i en stor villa mot om det är en mindre lägenhet på tionde våningen som ska skyddas.

Frågor att ställa om hemlarm

Oavsett om information söks på internet eller om en larmtekniker kommer ut finns viktiga frågor att ställa för att förstå larmets funktion och säkerhet.

  • Vilka funktioner nås via appen?
  • Ingår fria väktarutryckningar?
  • Har larmcentralelen tillgång till video vid larm?
  • Vad är kostnaden per månad?
  • Vem utför service? Vad kostar det?
  • Är larmet kompatibelt med andra larmenheter?
  • Finns det övervakningskameror som kan kopplas in?
  • Hur fort förväntas utryckning ske?
  • Hur lång bindningstid har avtalet?